Personalizacja - co to takiego?

Personalizacja druku to możliwość naniesienia zmiennych, zindywidualizowanych danych na poszczególne egzemplarze druków. Możliwości personalizacji jest mnóstwo, począwszy od zmiennego imienia i nazwiska, poprzez numerowanie egzemplarzy, aż do indywidualnych grafik.

 

Produkty personalizowane

 

Jest pewna gama produktów, w których personalizacja zadomowiła się już na dobre, oto kilka z nich:

 

  • UMOWY I FAKTURY – personalizacja wykorzystywana jest bardzo często do numerowania kolejnych egzemplarzy

 

  • NAKLEJKI ADRESOWE I KOPERTY – personalizacji podlegają dane adresowe

 

  • IDENTYFIKATORY – dane personalizowane to głównie dane osobowe, zajmowane stanowisko lub pełniona funkcja

 

  • ETYKIETY PRODUKTOWE – personalizacja nazw produktów, cen, kodów kreskowych

 

  • ZAPROSZENIA, KARTKI OKOLICZNOŚCIOWE, DYPLOMY I CERTYFIKATY

 

W tych produktach możliwość indywidualizacji danych stosuje się bardzo często, nic nie stoi jednak na przeszkodzie żeby pójść o krok dalej. Możemy przygotować spersonalizowaną, skierowaną do konkretnej osoby lub grupy odbiorców ofertę handlową czy katalog.

 

 

Jakie dane możemy spersonalizować?

 

No właśnie… Personalizację często stosujemy do prostych danych tekstowych: imię i nazwisko, adres itp., numeracji czy kodów kreskowych. Możliwości są jednak zdecydowanie większe.

 

W zależności od informacji, jakie posiadamy o danej osobie bądź grupie, możemy np. na różnych egzemplarzach druków wstawić kod rabatowy o różnej wartości, datę urodzenia, nazwę proponowanego produktu (np. bazując na produktach, które klient ostatnio kupił).

 

Personalizować możemy nie tylko tekstem, lecz także kolorem i grafiką. Dzięki oprogramowaniu stosowanemu do personalizacji druków możliwe jest przygotowanie zindywidualizowanego wydruku uwzględniającego zainteresowania danej osoby, np. poprzez dodanie zdjęcia pokazującego ulubiony sport, płeć – możliwe jest zastosowanie różnej kolorystyki w zależności od tego, czy odbiorcą będzie mężczyzna czy kobieta.

 

Jak przygotować dane do personalizacji?

 

W przygotowaniu personalizowanych wydruków kluczowe znaczenie ma odpowiednie przygotowanie bazy danych.

 

Dane indywidualne dla poszczególnych egzemplarzy przygotowane powinny być w pliku MS Excel, a każdy komplet danych powinien stanowić osobny wiersz arkusza kalkulacyjnego.

 

Przygotowując arkusz danych, pamiętać należy o kilku zasadach:

 

    • jeśli słowa na wydruku mają pojawić się w formie odmienionej, w pliku powinny się one znaleźć w takiej właśnie formie

 

    • jeśli jakaś informacja pojawia się na wydruku raz w formie podstawowej, a w innym miejscu w formie odmienionej, w bazie danych musi być umieszczona w obu formach.

 

    • jeśli imię i nazwisko użyte ma być w różnych miejscach / osobnych polach na wydruku, w arkuszu kalkulacyjnym dane te muszą znaleźć się w osobnych komórkach

 

 

Personalizacja to potężne narzędzie sprzedażowe. Jeśłi zastanawiasz się, jak można wykorzystać ją w Twojej działalności bądź u jednego z Twoich klientów, skontaktuj siez nami. Przyjrzymy się Twoim oczekiwaniom i danym, jakie posiadasz i zaproponujemy możliwe ścieżki działania.

 

 

SKONTAKTUJ SIĘ